Bilişim Teknolojileri bölümünün temel hedefi değişen teknolojiye uyum sağlayabilen ve kendini yenileyebilen bilgi toplumunda yerini alabilecek bireyler yetiştirmektir. Öğrencilerimizin teknolojiyi yaratıcılıklarıyla aktif ve çok yönlü olarak kullanmalarını sağlamak amaçlanmaktadır. Bu anlamda öğrencilerimiz, bilişim teknolojilerini her alanda bir araç olarak kullanma bilinci kazanarak bu bilinci günlük yaşamlarına taşımaktadırlar.
İlkokul 1. 2. 3. ve 4. sınıflarda haftada bir saat olan Bilişim Teknolojileri dersi öğrenci merkezli bir yaklaşımla ele alınmaktadır ve ders dili Türkçe’dir.
İlkokul seviyesinde Bilişim Teknolojileri dersi hedefleri;
• Teknolojiyi yakından tanıyıp etkili ve verimli kullanabilme,
• Günlük hayattaki teknolojik araçların kullanım amaçlarını öğrenme,
• Bilgisayarın temel donanım parçalarını tanıma,
• Bilgisayarların, makinelerin ve robotların çalışma mantığını anlama,
• İnterneti yaş grubuna uygun şekilde kullanabilme ve doğru bilgiye ulaşma,
• Dijital vatandaşlık ilkelerine uyarak teknoloji ile iletişim kurabilme,
• Eğitsel oyunlarla birlikte bilgisayar okuryazarı olabilme,
• Resim, kelime işlem, sunum, tablolama programlarını amaca uygun kullanabilme,
• Tasarım odaklı düşünerek çeşitli programlarda ürün geliştirme,
• Analitik düşünme, eleştirel düşünme becerilerinin kazandırılması,
• Bağımsız etkinlikler ile algoritmik düşünme ve problem çözme becerilerinin kazandırılması,
• Blok tabanlı ve basit metin tabanlı programlama ile projeler geliştirebilme,
• Robotik materyaller ve seviyeye göre uygulamalarla temel kodlama eğitimi verilmesidir.
Sınıf öğretmenleri ile ortak bir plan yapılarak yıl içinde öğrenilen derslerle ilgili dijital kaynaklar belirlenip Bilişim Teknolojileri derslerinde bilgisayar destekli öğretim ve disiplinlerarası çalışmalar gerçekleşmektedir. Her öğrenciye bir bilgisayar düşecek şekilde MacOS işletim sistemli bilgisayarlardan oluşan Mac Laboratuvarı ve Windows işletim sistemli bilgisayarlardan oluşan PC Laboratuvarı kullanılmaktadır. Haftada iki saat olan kulüp saatinde Maker ve Kodlama Kulübü, Dijital Oyun Geliştirme Kulübü, Lego Robotik Kulübü gibi teknoloji kulüplerinde öğrenciler teknoloji ile üretmenin önemini çeşitli etkinliklerle deneyimler.
İlkokul Öğrencilerinin Katıldığı Bilişim Teknolojileri Etkinlikleri:
• Avrupa Kodlama Haftası
• Kodlama Saati
• Güvenli İnternet Günü
• Bilişim Haftası
• Scratch Günü
• TED Rönesans Koleji School Maker Faire
• MakeX Robot Turnuvası
• Kodu Cup Türkiye
• jrFLL
İlkokul 1. 2. 3. ve 4. sınıflarda haftada bir saat olan Bilişim Teknolojileri dersi öğrenci merkezli bir yaklaşımla ele alınmaktadır ve ders dili Türkçe’dir.
İlkokul seviyesinde Bilişim Teknolojileri dersi hedefleri;
• Teknolojiyi yakından tanıyıp etkili ve verimli kullanabilme,
• Günlük hayattaki teknolojik araçların kullanım amaçlarını öğrenme,
• Bilgisayarın temel donanım parçalarını tanıma,
• Bilgisayarların, makinelerin ve robotların çalışma mantığını anlama,
• İnterneti yaş grubuna uygun şekilde kullanabilme ve doğru bilgiye ulaşma,
• Dijital vatandaşlık ilkelerine uyarak teknoloji ile iletişim kurabilme,
• Eğitsel oyunlarla birlikte bilgisayar okuryazarı olabilme,
• Resim, kelime işlem, sunum, tablolama programlarını amaca uygun kullanabilme,
• Tasarım odaklı düşünerek çeşitli programlarda ürün geliştirme,
• Analitik düşünme, eleştirel düşünme becerilerinin kazandırılması,
• Bağımsız etkinlikler ile algoritmik düşünme ve problem çözme becerilerinin kazandırılması,
• Blok tabanlı ve basit metin tabanlı programlama ile projeler geliştirebilme,
• Robotik materyaller ve seviyeye göre uygulamalarla temel kodlama eğitimi verilmesidir.
Sınıf öğretmenleri ile ortak bir plan yapılarak yıl içinde öğrenilen derslerle ilgili dijital kaynaklar belirlenip Bilişim Teknolojileri derslerinde bilgisayar destekli öğretim ve disiplinlerarası çalışmalar gerçekleşmektedir. Her öğrenciye bir bilgisayar düşecek şekilde MacOS işletim sistemli bilgisayarlardan oluşan Mac Laboratuvarı ve Windows işletim sistemli bilgisayarlardan oluşan PC Laboratuvarı kullanılmaktadır. Haftada iki saat olan kulüp saatinde Maker ve Kodlama Kulübü, Dijital Oyun Geliştirme Kulübü, Lego Robotik Kulübü gibi teknoloji kulüplerinde öğrenciler teknoloji ile üretmenin önemini çeşitli etkinliklerle deneyimler.
İlkokul Öğrencilerinin Katıldığı Bilişim Teknolojileri Etkinlikleri:
• Avrupa Kodlama Haftası
• Kodlama Saati
• Güvenli İnternet Günü
• Bilişim Haftası
• Scratch Günü
• TED Rönesans Koleji School Maker Faire
• MakeX Robot Turnuvası
• Kodu Cup Türkiye
• jrFLL